woensdag 13 juni 2012

Geroosterde vlierbloesem

Zonder ook maar enige boodschappen te hebben gehaald vertrok ik met een lading cactussen naar mijn tuin. In deze Zero Plastic Week heb ik gebruik gemaakt van wat ik her en der nog had liggen cq staan op de tuin.

Dit keer even geen "echt onkruid" maar een struik uit mijn tuin met mooie schermbloemen, de vlier (sambucus nigra).


Een salade met vlierbloesem!

- diverse soorten sla
- komkommerschijfjes
- 1 bleekselderijstengel
- 1 stukje bosui
- stukjes salami
- blokjes feta
- zwarte peper
- geroosterde vlierbloesem (heel)

Dat geeft bijgaand plaatje, ik vond het weer erg lekker. De vlierbloesem smaakt wat nootachtig vond ik.



Vlierbloesem en vlierbessen zijn zeer bruikbaar in diverse recepten, thee en limondade en schijnen ook geneeskracht te bezitten. Ik ben geen homeopaat dus hier wijdt ik dan ook liever niet over uit. Ik zeg dus: gebruik alles met mate, niet overdrijven en gewoon genieten van wat de natuur ons biedt!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten