vrijdag 25 mei 2012

Welkom bij koken met onkruid

Het eerste bericht op Koken met Onkruid.
Mijn naam is Ellen van Putten, ik werk op een scheepvaartkantoor als operator, helpdeskmedewerker en social media expert. In mijn vrije maak ik kunst en organiseer ik exposities met meerdere kunstenaars.

Ik heb een volkstuin waar veel onkruid staat en ik zet graag een snelle, gezonde maaltijd op tafel. Mijn grote ergernis is (was?) het vele onkruid op mijn tuin. Deze wil ik omzetten naar een lust voor het oog en de smaakpapillen. Hiermee riskeer ik boetes van de volkstuincommissie, misschien zijn ze om te kopen met een fijne maaltijd.

Via dit blog ga ik het tuinieren, het onkruid en het koken samenvoegen tot een kunstzinnig geheel. Van de meeste plantjes ken ik zelfs de naam nog niet. Onkruid klinkt negatief, ik noem deze plantjes liever spontane kruiden.

De tijd zal leren hoe dit gaat uitpakken.

De eerste oogst waren de wat bittere bladeren van een uitgebloeide paardenbloem (Taraxacum Officinale). Ik heb ze fijngesneden door een gemengde salade. Niet echt blogwaardig, maar het is een begin. Van een vriendin kreeg ik de tip om voortaan in de vroege lente een pot over de nieuwe paardenbloemplantjes te zetten, dat zou de smaak en textuur van het blad verfijnen.

1 opmerking: